Contentstrategie en conceptontwikkeling

Wat heb je als adverteerder aan influencer marketing? 

Influencer marketing is een nieuwe vorm van adverteren. Waar merken voorheen vaak advertorials in bladen kochten, koop je nu online verhalen van mensen die jouw doelgroep vertrouwt. Zij beschikken over de skills om op een juiste manier te communiceren met jouw doelgroep. De impact is direct zichtbaar én meetbaar. 

Door de komst van social media is de visvijver van online content creators ongekend groot. Voeg daar het storytelling element aan toe en je staat aan de start van een succesvolle campagne.  

wat heb je al adverteerder aan influencer marketing blog

Je bereikt nieuwe doelgroepen

Het meest waardevolle aspect aan influencer marketing is dat je doelgroepen kunt bereiken die je via jouw eigen kanalen moeilijk of niet kunt bereiken.  

Daarnaast kun je je ook richten op nichemarkten die interessant zijn voor jouw product of dienst. Je verbreed je doelgroep op een effectieve manier. Daarnaast kun je ook affiliates toevoegen aan de content en op die manier verschillende marketingstrategieën op elkaar aan laten sluiten.  

Dit kan bijdragen aan sales, leads, branding maar ook bijvoorbeeld merkactivitaties of bij het introduceren van een nieuw product.  

Met de juiste influencer zet je een succesvolle campagne neer

Om een succesvolle campagne neer te zetten is het startpunt: het vinden van de juiste influencer.  

Als je zelf start met zoeken is de kans groot dat je al snel in een doolhof beland. Het aanbod is groot en daarnaast moet je ook de KPI’s en voorwaarden van je campagne in gedachten houden.  

Heb de juiste influencers gevonden? Dan start je een samenwerking. Maar hoe benader je een influencer en hoe brief je hen op een duidelijke manier? Het is een tijdrovend proces maar kan jouw merk –mits op de juiste manier uitgevoerd- veel opleveren. 

Jouw merk wordt genoemd in persoonlijke en kwalitatieve content

Het is belangrijk dat je een contentstrategie creëert die de volgers van de influencer als waardevol zien. Niet alleen wordt de engagement hierdoor hoger maar ook het aantal quality views.  

Een quality view is een bezoeker die langer dan 15 seconde een blog of andere content item leest. De kwaliteit van de content wordt steeds belangrijker en quality visits wordt een steeds belangrijker meetinstrument.  

Want laten we eerlijk zijn: wat heb je aan 500 pageviews op een blog waar de gemiddelde leestijd 3 seconde is?  

Influencer marketing is een nieuwe vorm van mond-tot-mond reclame

Je hebt als merk een grotere kans dat jouw klant merk X koopt als dat is getipt door een vriend met een goede ervaring. 

Hetzelfde geldt met influencers. Als jij hen inzet om over jouw merk te praten is het geloofwaardiger dan een eigen advertentie. Voordeel hierbij is dat influencers ook content creators zijn. Kortom: zij kunnen de content voor je maken. En als je goede afspraken maakt kun je deze content ook delen in jouw eigen communicatie. De content delen van een influencer lijkt op een review, een testimonial of een productreview. Hiermee wordt jouw publiek getipt door een influencer en niet door het merk zelf. Influencer marketing is het nieuwe mond-tot-mond reclame anno 2019.  

We’re savvier than ever. As soon as you try to interrupt their (the influencer’s) voice and shove your corporate words into their mouths, there is no purpose in working with them.” – Kristy Sammis

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw merk?

3 gedachten over “Wat heb je als adverteerder aan influencer marketing? 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *