Achter de schermen

Influencer marketing is ‘booming’ en continu in ontwikkeling.  Wij zijn er van overtuigd dat voor het succes van een influencer campagne drie dingen bepalend zijn: matching, campagne-/contentstrategie en persoonlijk contact. Onze ervaring vanuit zowel de klant- als influencer kant maakt ons sterk in wat wij doen. 

ons verhaal en team Het Influencer Bureau

Kirsten
Lofers Adema

co-owner HIB

 

‘Acht jaar terug begon ik als hobby met bloggen over mijn grote passie destijds: hardlopen. Content bedenken, creëren en vervolgens delen. Het resulteerde in een betrokken community van volgers rondom mijn blog. Influencer marketing stond in de kinderschoenen en was onbekend terrein voor veel marketeers. Mijn blog ontstond uit passie en ging binnen twee jaar van 4 bezoekers op een dag naar 30.000 unieke bezoekers per maand, oftewel: ik ontwikkelde mij tot een micro-influencer. Ik werkte o.a. samen met merken als Adidas, Puma en New Balance. Daarnaast organiseerde ik ook met mede-influencers events in samenwerking met merken zoals Run2day, TomTom en Body&Fit. Na 4 jaar stopte ik ermee, omdat ik in tweestrijd kwam qua tijd en twijfelde wat ik er nu echt mee wilde.

Daarna besloot ik mijn passie voor sport & contentcreatie verder in te zetten voor FALKE, waar ik o.a. samenwerkingen creëerde met influencers voor de sportlijn van het merk. Juist door mijn ervaring als influencer, weet ik hoe je een match maakt tussen een organisatie en influencers. 

HIB wil de verbindende factor vormen tussen een merk en influencers. Ik vind het belangrijk dat de match echt klopt en past bij het merk en de campagne. Regelmatig zie ik campagnes voorbij komen waarin dit ontbreekt. Zonde! Met meer tijd in het onderzoekstraject, voorkom je dit soort fouten. Daarnaast richten wij ons met onze campagnes juist op nano- en micro-influencers, omdat je via hen je doelgroep kunt bereiken met authentieke en persoonlijke content. 

Door onze krachten te bundelen willen wij laten zien wat een goede campagnestrategie met de juiste influencers voor een merk kan betekenen.”

Denise
Bosma

co-owner HIB

 

Dat ik wilde ondernemen wist ik al jaren. Tel een creatief brein en een lichtelijke obsessie voor online marketing bij elkaar op en je hebt een mix van eindeloze ideeën en concepten die het tot dit punt nooit haalde. Met de start van HIB valt alles op zijn plek. De ambitie en het vertrouwen dat we met ons concept echt waarde kunnen bieden voor merken was de belangrijkste reden om de stap ook daadwerkelijk te zetten. 

De afgelopen jaren werkte ik bij een mediabedrijf waar ik tal van crossmediale mediacampagnes heb mogen uitvoeren. Voor mooie merken zoals Quooker, Philips en Bloomon. Creatieve en strategische  campagnes met een duidelijk doel.   

HIB is enerzijds ontstaan doordat we zagen dat veel merken enorm veel vragen hebben op het gebied van influencer marketing. Dat is logisch want het is een relatief nieuwe tak binnen de marketingmix. Maar wel een blijvende, als je het mij vraagt.   

Anderzijds en misschien is dat de Noord-Hollandse nuchterheid, voelde ik ook de drang om het anders te doen. Het woord ‘influencer’ riep bij mij te vaak het beeld op van fitgirls die via opvallende product placement ontbijtgranen promoten. Met HIB focussen we op matching en creatieve campagnestrategieën. Inhoudelijk sterke campagnes maken, dat is het doel.   

Daarnaast willen we laten zien dat influencer marketing niet alleen voor grote bedrijven maar ook voor het MKB heel waardevol kan zijn.’ 

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?