over hib

Het Influencer Bureau (HIB) is een full-service influencer marketing bureau. Wij focussen op campagnes met micro- en nano-influencers. Wij zetten campagnes van A-Z op en voeren deze uit. Daarnaast helpen wij je ook graag wanneer je er liever zelf mee aan de slag gaat via ons online programma.

''Wanneer je influencer marketing strategisch en succesvol in wil zetten is de voorbereiding 80%''

Het Influencer Bureau

campagne- en contentstrategie

Samen tillen wij influencer marketing naar een hoger niveau. Een campagne op maat betekent bij ons ook een heldere campagne- en contentstrategie, afgestemd op de doelstellingen van jouw merk en de contentbehoefte van jouw doelgroep. 

kwalitatieve matching

Belangrijker dan ooit te voren: de juiste match. Naast onze groeiende database gaan wij voor jou op zoek naar de juiste match. Hiervoor werken wij met uitgebreide selectiecriteria en hoge kwaliteitseisen. Wij vinden de beste match voor jouw merk. 

influencer management

Wij weten als geen ander hoe tijdsintensief en belangrijk influencer management is. Daarom onderhouden wij al het contact met influencers tijdens een campagne op maat of ondersteunen wij je met handige tips en tools tijdens een adviestraject. 

ONS TEAM

Onze ervaring vanuit zowel de klant- als influencer kant maakt ons sterk in wat wij doen.

denise bosma

Denise Bosma

Founder & CO-OWNER HIB

Met mijn achtergrond in sales en marketing bij een datageoriënteerd mediabedrijf heb ik veel ervaring met crossmediale campagnes voor merken zoals Quooker, Philips en Bloomon.  
Deze kennis zet ik nu in om bedrijven te helpen om succesvolle campagnes met influencers neer te zetten. 

Met HIB focussen we op matching en creatieve campagnestrategieën. Het beste resultaat krijg je wanneer de focus ligt op de matching van de juiste influencers en het toepassen van storytelling.  We zien daarnaast ook dat veel merken er zelf mee aan de slag gaan maar nog niet precies weten hoe. Dat is logisch want het is een relatief nieuwe tak binnen de  marketingmix. Vandaar dat we ook een online programma aanbieden voor bedrijven die er zelf mee aan de slag willen maar de juiste kennis en tools missen.

kirsten lofers adema

Kirsten Lofers Adema

CO-OWNER HIB

‘Een aantal jaar geleden was ik zelf succesvol blogger en influencer, Influencer marketing stond toen nog in de kinderschoenen. Mijn blog groeide binnen twee jaar van vier bezoekers op een dag naar 30.000 unieke bezoekers per maand. Daarnaast organiseerde ik met mede-influencers events in samenwerking met merken zoals Run2day, TomTom en Body&Fit. 

Daarna besloot ik mijn passie voor sport & contentcreatie verder in te zetten voor FALKE, waar ik o.a. samenwerkingen  creëerde  met influencers voor de sportlijn van het merk. Door mijn achtergrond weet ik hoe je een goede match maakt tussen een organisatie en influencers.  HIB vormt de verbindende factor tussen merken en influencers.’

Laura van der Kamp

Campaign manager

De afgelopen jaren heb ik gewerkt op de marketingafdeling van LINDA. en bij een reclamebureau als coördinator en projectmanager. Daarnaast hou ik me graag bezig met conceptontwikkeling en design. Gestructureerd én creatief dus. 

Ik hou ervan als alles goed geregeld is en de inhoud van een project tot in detail klopt. Binnen HIB focus ik mij op het managen van campagnes en zorg ik ervoor dat de content aansluit bij het verhaal van het merk.