Influencer campagne en analyse

Online cursus influencer marketing

Online cursus influencer marketing

Wil je starten met influencer marketing? Dan vraag je je waarschijnlijk een aantal dingen af. Waar begin je, waar vind je de juiste influencers? Wat laat je influencers delen over jouw merk? Logische vragen. Voorbereiding is het halve werk. Je kunt het prima zelf leren, het is geen rocket science. Belangrijk is dat je de juiste voorbereidingen treft om influencer marketing op een effectieve manier in te zetten. In deze online cursus over influencer marketing leren we aan de hand van 8 modules zelf een campagne te starten.

Wellicht lees je dit en heb je al eerder iets gedaan met influencer marketing maar heeft dat niet het gewenste resultaat opgeleverd? Of je ‘wilt er iets mee’ en vraagt je af wat de juiste stappen zijn om dit op een succesvolle manier op te starten.

Deze online cursus helpt om influencer marketing strategisch en effectief in te zetten en geeft de tools en inzichten om van A-Z zelf een campagne te starten. Een goede optie voor merken die niet willen of kunnen uitbesteden maar dit populaire marketingkanaal wél willen inzetten.

Waarom een online cursus over influencer marketing?

Een belangrijk startpunt is de voorbereiding. Om dit online marketing kanaal succesvol in te zetten is de voorbereiding 80%.
Het start met het vinden van de juiste match. Dit wordt vaak bepaald door het volgersaantal maar veel belangrijker is brandfit en engagement (statistieken).  De voorbereiding focust op:

  • Het vinden van de juiste match
  • Wat gaat influencer marketing opleveren en hoe ga ik dit bereiken?

Influencer marketing wordt doorgaans ingezet als kanaal om meer naamsbekendheid en bereik te krijgen. Het kán ook een interessant conversiekanaal zijn.Om dat te bereiken moet je over een aantal zaken meer weten: matching, statistieken, afspraken en hoe je een campagne met influencers succesvol opzet en crossmediaal doortrekt.

Wat leer ik in deze online cursus over influencer marketing?

Wij leren je in deze online cursus aan de hand van 8 modules om zelf een campagne op te starten. We gaan hierbij o.a. in op:

  • Waar let je op bij het matchen van influencers?
  • Waar en hoe vind ik de juiste influencers?
  • Hoe bepaal ik vooraf wat de campagne op gaat leveren?
  • Inzicht in statistieken
  • Wat laat ik een influencer delen?
  • Hoevaak laat ik in een influencer delen?
  • Hoe bepaal ik een goede strategie?
  • Welke afspraken leg ik vast in een samenwerkingsovereenkomst?
  • Hoe implementeer ik een campagne met influencers binnen mijn andere online marketing kanalen?
  • Hoe brief ik een influencer en wat neem ik daar in op?
  • Hoe werk ik succesvol samen tijdens een campagne?
  • Hoeveel betaal ik een influencer?

Dit online programma leert je in 8 modules om zélf een campagne te starten van A-Z. De cursus focust zich op samenwerkingen met micro-influencers via Instagram.
Het is een praktische cursus waar je direct mee aan de slag kunt. De afgelopen jaren hebben wij veel campagnes gedaan (fullservice, A-Z). Deze kennis delen wij graag.  

Wil je een seintje ontvangen? Meld je hieronder vrijblijvend aan en we sturen je een mail zodra de online cursus beschikbaar is.