Contentstrategie en conceptontwikkeling

Influencer marketing en het coronavirus

Influencer marketing en het coronavirus

Sinds het coronavirus ons definitief in zijn greep heeft en voor iedereen restricties gelden wordt er logischerwijs massaal gedeeld over het virus. In positieve zin. Er ontstaan mooie initiatieven van organisaties en ook ondernemers blijven niet stil zitten en proberen elkaar waar mogelijk te helpen. Hashtags als #samensterk #zorgvoorelkaar en #samentegencorona zijn in razend tempo trending geworden.  

Maar ook Influencers en BN’ers die massaal delen om ondernemers en hulporganisatie te helpen of een hart onder de riem te steken. Daarnaast zie je ook dat mensen challenges met elkaar aangaan via TikTok bijvoorbeeld om mensen een glimlach op het gezicht te toveren in deze toch wel roerige tijden.   

We delen in deze blog graag een greep uit alle mooie initiatieven die ontstaan als gevolg van het coronavirus.

Share your Magic

corona virus initiatief share your magic

Hoe mooi is dit? Anotherbrandstory heeft de Instagrampagina ‘Share your Magic’ opgericht en geeft op deze manier alle ondernemers die creatieve initiatieven ontwikkelen tijdens de coronacrisis een podium op één verzamelplek.  

Doneer een mondkapje

doneer een mondkapje corona virus initiatief

 

Deze actie is een initiatief van een aantal Hoornse ondernemers. Dankzij directe contacten en aanwezigheid in de industrie in China, kunnen zij mondkapjes en andere spullen met voorrang verkrijgen. De eerste productie van 100.000 is al uitgevoerd. Op naar de volgende! Daar is geld voor nodig. Elke cent wordt uitgegeven aan mondkapjes en wordt geheel zonder winstbejag geproduceerd en gedoneerd aan ziekenhuizen! 

Doe je mee? www.doneereenmondkapje.nl 

Influencer Kalvijn

 

Influencer Kalvijn wist op een hilarische manier in te spelen op de toespraak van de Koning over het Coronavirus en daarmee het spel ‘30seconds’ te promoten. Zijn video werd door verschillende media opgepakt en zorgt voor een glimlach op je gezicht in deze tijd. 

Gewoon mensen die mensen willen helpen

gewoon mensen die mensen willen helpen

Ook studenten zitten niet stil. Twee studenten uit Amsterdam en Delft hebben de website ‘Gewoon mensen die mensen willen helpen’ opgericht. Op het platform kunnen mensen, en dus ook studenten, zich aanmelden om mensen te helpen die dat tijdens de coronacrisis nodig hebben. Waar dit platform startte met een simpele Google Form is het inmiddels uitgegroeid tot een platform met volledig geautomatiseerde matching. Hulde aan de studenten voor dit initiatief! 

Je kunt je aanmelden via: https://gewoonmensendiemensenwillenhelpen.nl 

Wees geen krent en red jouw favoriete eettent

donatie restaurants

De horeca werd als eerste zwaar getroffen door de vernieuwde maatregelen waarbij alle horeca per direct gesloten werd. Inmiddels kun je via thuisbezorgd.nl jouw favoriete gerecht uit een restaurant bestellen en thuis opeten, maar je kunt nu ook een donatie doen. Met het initiatief ‘Wees geen krent en red jouw favoriete eettent’ wordt er opgeroepen om te doneren in plaats van te dineren. Als bezoeker van de website kun je zelf een restaurant toevoegen en vervolgens een donatie doen.  

Red jouw favoriete eettent: https://doneren.restaurant  

Stuur een gratis kaartje

gratis kaartje sturen greetz

We ronden deze blog af met een prachtig initiatief van Greetz. Zij stellen in de maand maart dagelijks 5.000 gratis kaarten beschikbaar om naar hulpverleners te versturen. Zo kun je een hulpverlener bedanken voor al het harde werken en een hart onder de riem steken in deze tijd.  

Stuur een gratis kaartje via: https://www.greetz.nl/bedankthulpverleners  

Een gedachte over “Influencer marketing en het coronavirus

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *